joi, 12 decembrie 2019

Bayerische D VI, posibil si in Romania?

Recent, am intrat in posesia a doua exemplare la scara HO ale locomotivei bavareze D IV, aflate intr-o stare de mare suferinta si descompunere. Respectivele modele, daca ar fi fost complete, s-ar fi numit Fleischmann 481371 - locomotiva BERG. De fapt ele arata cam asa:
Nici un fel de detalii aplicate, fara cos fum, cabina fara acoperis si magazie carbuni, fara faruri, biele incomplete, fara mai nimic pe dedesubt (adica palpatoare curent, instalatie frana...)
DAR: modelul este aproape complet metalic (turnat in aliaj de zinc) are placa electronica cu interfata digitala de 16 pini, leduri pentru iluminare si motor: toate functionale. 
Bineinteles ca mi-ar surade sa vad aceste modele din nou pe sine. Si, de ce nu, imbunatatite fata de original.
Asa ca: am studiat temeinic cartea dlui Lacriteanu pentru a vedea daca locomotiva D VI a circulat in Romania. Nu este foarte clar. O anumita locomotiva cu numarul de inmatriculare 05, a fost folosita de Comandamentul militar (Forturi), incepand cu 1893. Locomotiva respectiva a fost cumparata din Germania, fiind produsa de Maffei la Munchen. Ori, in perioada respectiva, Maffei producea D VI. In fond, de ce nu?
Am hotarat ca aceste locomotice vor fi transformate si reinmatriculate cu nr. 05 CFR. 
In postarile urmatoare imi propun sa va tin la curent cu evolutia acestui proiect. Aveti opinii sau informatii suplimentare despre subiect? Mi-ar face mare placere sa le discutam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu