joi, 21 noiembrie 2013

Centrala digitala si alte echipamente digitale

Dupa cum stiti, am lansat in primavara o gama de decodoare digitale pentru accesorii (semnale mecanice si luminoase, macaze ...). Aveam insa o problema cu testarea lor, deoarece eu nu detin decat o centrala Roco mai veche, foarte limitata ca si posibilitati. Am imprumutat pentru teste centrala unui prieten, dar lucrurile nu puteau ramane asa. Drept urmare m-am decis sa imi confectionez o centrala relativ completa ca si functionalitati, cu ajutorul careia sa pot dezvolta mai departe seria de decodoare.

Am optat pentru echipamentele open-source de pe situl lui Paco Canada, pe care le-am modificat dupa propriile necesitati. Iata ce am construit:
- o centrala Nano X (cu bus de feedback S88N si 2 conectoare pentru dispozitive de intrare X-bus)
- un minimouse (la care am inlocuit potentiometrul pentru controlul vitezei cu un encoder rotativ)
- o interfata Gen-li pentru conectare X-bus la un port serial de PC.
Iata si cateva fotografii:



Cateva cuvinte despre toate aceste echipamente: se contruiesc relativ usor, daca sunt bine asamblate functioneaza imediat si de cateva luni de cand le folosesc au demonstrat ca sunt si fiabile. Eu recomand aceasta solutie celor ce doresc sa-si construiasca singuri o centrala digitala cu functiuni cvasi-complete si care este perfect compatibila cu programe precum Rocrail sau JMRI. Daca sunteti interesati de cablaje sau procesoare preprogramate, nu ezitati sa ma contactati.

2 comentarii:

  1. am o centrala roco cu multimaus si as dori sa o leg la pc ma puteti ajuta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Modelul de interfata seriala PC-XBus realizat de mine si prezentat mai sus se cupleaza pe portul serial (COM) de la PC. In ultima vreme, tot mai multe PC-uri, in special laptopuri, nu mai au porturi seriale, ci doar porturi USB. Eu chiar ma gandeam sa produc si o interfata USB-Xbus mai ales daca si alti modelisti ar fi interesati de asa ceva. Dvs. aveti port serial RS232 (COM port) pe PC?
    Imi puteti scrie pe adresa de e-mail (atelierulluianghel@gmail.com) pentru a continua discutia.

    RăspundețiȘtergere