Hai sa vedem deci, ce am gasit cand am desfacut locomotiva:
Un motor N20, extrem de silentios si bine echilibrat (probabil facut de Minebea dupa cat de bine merge), cateva subansamble clar delimitate si destul de usor de asamblat. Dar, in aceasta faza, sunt interesat mai curand de ceea ce lipseste. Iata, dupa un desen de mana, cam despre ce e vorba:
Cu rosu: lipsa. Mai intai subsansamblele mari (le-am numerotat pe figura):
1 - acoperis cabina
2 - cutie carbuni
3 - placa de baza sasiu, cu palpatoare curent si instalatie frana
4 - culise pentru crucea bielei de antrenare
5 - traversa port culise
6 - pompa
Apoi, fara numerotare, in ordine de la capatul cazanului spre cabina:
- carlig si cupla cu surub
- racorduri frana
- supape evacuare sertar cilindru
- mana curenta usa cenusar
- cos fum
- conducte alimentare cu apa (2 buc, cate una pe fiecare parte)
- mana curenta cazan (tot 2 bucati)
- diverse conducte si supape (nu le mai numesc individual)
- culisa si tija actionare supape (lipsesc mai multe din biele, dar numai pe astea le-am figurat)
- tija comanda si tevi nisipar
- fluier
- scara acces cabina (2 buc, cate una pe fiecare parte)
- maini curente cabina
- tablite indentificare locomotiva
- lanterne far spate (pe cele fata, le-am comandat la Fleischmann)
- carlig, racorduri simplificate frana spate (nu le voi reproduce integral, pentru a permite montarea unei cuple Fleischmann.
Se vede chiar din acest desen, ce am hotarat sa fac. Locomotiva nu va avea cupla NEM in fata, ci doar in spate. Cu exceptia farurilor fata pe care le-am comandat la Fleischmann, deoarece iluminatul se face printr-un ghid de lumina greu de modificat, tot restul va fi reprodus din metal. Locomotiva va fi revopsita in culori CFR. De altfel, vopseaua originala este extrem de deteliorata (cine stie pe unde au zacut modelele), ar fi trebuit refacuta oricum. Si acum, la final: iata sasiul din zinc turnat, dupa o baie in lichid de frana (mai este nevoie de inca o baie, pentru a elimina si ultimele ramasite de vopsea):
(va urma...)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu