luni, 2 februarie 2015

Targul de la Nurnberg

Intr-unul din epidsoadele mele favorite din serialul "Fawlty Towers", eroul principal, adica dl. Fawlty se cearta la telefon cu un constructor neserios, care nu si-a respectat termenele. Spune el la un moment dat: "Why haven't you finished the job? Why? ...Ah, the flu ...of course the flu". Eu eram in aceasta poveste, chiar in rolul constructorului irlandez (vedeti, nu mai spun neserios). Dar este adevarat. Gripa! Am capatat un fel de gripa afurisit care mi-a incurcat rau de tot planurile pentru inceputul de an. Si dupa ce gripa in fine a trecut, evident ca s-au adunat intre timp altele. Asa incat abia azi va mai pot da ceva vesti. Pe scurt ele sunt urmatoarele: semnalele Banovici au avansat si sunt aproape de finalizare. Probabil in cursul saptamanii acesteia voi putea sa vi le arat aici pe blog. Din pacate nu am putut folosi aerograful pentru cea mai mare parte a operatiunilor de vopsire, intrucat vaporii emanati ma determinau sa tusesc incontinuu. Inca si azi patesc la fel daca incerc. Asa ca am apelat la pensula nr 00.
In schimb am putut avansa mai mult la proiectul LDH 70 si maine va voi prezenta varianta de motorizare la care m-am oprit. Plus inca un proiect surpriza, care sper sa va placa.

Acum insa as dori sa comentez o stire pe care am citit-o de curand. Anul acesta, organizatorii targului de jucarii de la Nurnberg au decis sa ofere micilor fabricanti posibilitatea de a participa. Cu alte cuvinte,
se pot inchiria spatii mici, la preturi modice si sunt incluse in pret tot felul de facilitati (gen tehnica de calcul, includerea in catalog, timp de prezentare la miniconferinte ...) Toate par bune si frumoase, dar mie mi se pare ca ascund un adevar trist: modelismul feroviar este in suferinta (probabil si alte ramuri ale modelismului si ale industriei de jucarii in egala masura, in fapt tot ceea ce nu este legat de aplicatii pentru smartphone sau tablete). Marii fabricanti de modele feroviare nu o mai duc nici ei prea bine si ceea ce isi doresc organizatorii targului este sa atraga ceea ce pare a fi acum singurul segment dinamic al acestui business: mici fabricanti, artizanii cum sunt ei denumiti in Franta. Ramane insa o intrebare: sunt acestia atrasi de o participare la un targ de anvergura celui de la Nurnberg? Marea lor majoritate nu cauta noi canale de distributie (in fapt probabil nici nu au capacitatea de a livra cantitati insemnate din produsele lor) si se fac cunoscuti prin intermediul internetului. Participarea la un targ ramane oricum o chestiune scumpa: daca ar fi sa socotim numai cheltuielile de transport si de cazare pe perioada targului si tot mi se pare ca multi mici producatori nu isi pot permite.
Ramane de vazut daca am dreptate sau dimpotriva, targul va fi un mare succes. In doar cateva zile vom afla ecourile de dupa acesta editie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu