Asa dupa cum va spuneam ieri, incep acum prezentarea modelelor pe care le-am anuntat. Si cu ce sa incep mai bine decat cu L45H. Multi dintre dvs. cunosc primele incercari facute de mine impreuna cu Doru Basaliga de reproducere a acestei locomotive intr-un kit alama fotodecupata. Am pornit atunci (adica aproape acum 2 ani) de la modelul lui Marcin Wojda. Trebuie sa recunosc faptul ca fara acel model, probabil nu as fi ajuns acum sa propun propria mea varianta. Asa cum este frumos, permiteti-mi sa-i multumesc lui Marcin si pe aceasta cale.
Dar cu ce este diferit modelul meu? Vedeti mai jos!
Caracteristicile modelului
Locomotiva este reprodusa pe doua placi: una de alama fotodecupata pentru caroserie si una de Nickel argint fotodecupat pentru sasiu si partea mecanica. Sunt posibile doua variante de caroserie si tot atatea de sasiu. Sa le luam pe rand:
Prima varianta de caroserie reproduce modelul locomotivei 0038 care este inca in stare de functionare la Fieni si tracteaza trenuri din vagoane de pietris. Mergeti la Fieni in zilele de lucru in jurul orei 14.00 si o veti vedea la treaba. Iata o fotografie facuta de mine chiar la fata locului:
Aceasta varianta are usile de acces la motor embosate si gratare de aerisire pe fiecare usa.
A doua varianta de caroserie reproduce un alt model, inmatriculat indeosebi de CFR. Usile nu sunt embosate si numai una din doua usi are gratare de aerisire. Alte modificari sunt forma capacelor de la usile de vizitare la compartimentul cu baterii si instalatia de incalzire cabina. Nu sunt inca hotarat pe care locomotiva din aceasta varianta o voi reproduce. Va propun trei variante si va invit sa alegeti una din ele. Este vorba de locomotivele cu numerele 0046, 0047, 0048, aflate in Remizele Turda si Targu Mures. Fotografiile sunt preluate de pe internet (cfr.stfp.net):
Votul meu personal merge catre 0048, pentru ca a ajuns intr-o stare de la care nu mai putem spera mai nimic. Poate doar sa o "re-inviem" la scare 1/87. Astept voturile dvs.
Partea mecanica a modelului poate fi si ea realizata in doua feluri:
- motorizare centrala (motor 5 poli Mashima MH1224) si transmisie cu cardan catre boghiuri.
- motorizare individuala pe fiecare boghiu (motoare coreless 8 x 16 mm)
Fiecare boghiu are antrenare pe cate o osie si o a doua osie oscilanta pentru a imbunatati caracteristicile de rulare. Potrivit testelor facute de mine, as recomanda motorizarea individuala pe boghiuri pentru cei ce doresc sa exploateze locomotiva in regim analog si motorizarea centrala pentru variantele digitale.
Calitatea modelului pe care il propun este denumita de obicei "calitate de muzeu". Sunt reproduse cu atentie detalii fine si exacte. Sistemul de cuple este si el reprodus la scara si intocmai (cupla cu bucla dubla - in "8", blocare cu pivot). La cerere se poate insa inlocui acest sistem cu unul mai usor de folosit in exploatare pe macheta, respectiv cuple tip Greenwich.
Tipuri de kituri:
Start-Kit L45H
- cuprinde placile de alama si nickel argint fotodecupate (cod L1301 -sk - pret 42 eur)
Kit accesorii L45H
- cuprinde un set de roti precum si tot ce mai este necesar pentru a realiza un model nemotorizat (cod L1301-ak - pret 18 eur)
Kituri motorizare L45H
- cuprinde 1 motor Mashima MH-1224, 2 axe cardan, pinioane si roti
transmisie, leduri pentru faruri, barete colectoare curent, alte
componente (cod L1301-mk1 - 60 euro)
- cuprinde 2 motoare coreless 8 x 16, pinioane si roti de transmisie, leduri pentru faruri, barete colectoare de curent, alte componente (cod L1301-mk2 - 40 euro)
Evident, locomotiva poate fi comandata si gata montata si vopsita (cod L1301 - 260 eur)
Primul lot de placi pentru L45H va fi lansat in fabricatie la sfarsitul lunii februarie.
Astept cu placere comentariile si votul dvs.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu