sâmbătă, 24 august 2019

Modele printate 3D acasa la mine

Faptul ca modelele printate la Shapeways au rezistat bine in timp m-a facut, evident, sa ma gandesc mai departe. Cum anume sa procedez pentru ca aceste modele sa fie disponibile si pentru alti modelisti interesati. O prima solutie ar fi fost (si este in continuare) aceea de a le face publice, astfel oricine le va putea comanda prin intermediul Shapeways Marketplace. Daca va exista o cerere in acest sens, o voi face fara indoiala. O a doua solutie: aceea de a le tipari chiar la mine acasa, evident dupa achizitia unei imprimante 3D.
Ceea ce am si facut, vedeti mai jos primul exemplar de LDM12 tiparit de mine:



Si primul exemplar de LDH70 tiparit de mine:




Trebuie sa va spun ca aceste modele sunt efectiv rezultatul primei incercari de tipar 3D. Sunt convins ca urmatoarele vor iesi chiar mai bine. Dar cat de bine au iesit de fapt acestea? Aproape perfect as putea spune. Ceea ce vedeti nu a necesitat practic nici o finisare ulterioara, cu exceptia eliminarii suportilor de tipar si a slefuirii punctelor de contact. Atat!
Foarte curand voi putea sa tiparesc aceste modele pentru oricine ar fi interesat. In acest moment astept sa primesc mai multe comenzi de piese care imi sunt necesare pentru a construi o statie de postprocesare. Planurile acestei statii, inclusiv softul de control le voi publica in regim open-source. Imediat dupa ce voi putea postprocesa modelele, ele vor deveni disponibile pentru comanda, prin intermediul firmei mele.
Evident, cat de curand va voi prezenta si sasiele motorizate. Veti avea o surpriza placuta, va asigur de pe acum.

7 comentarii:

  1. Bună seara doresc și eu o carcasa de ldh pe teu sașiu 0727819567 un preț va rog mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna dimineata, multumesc pentru interesul aratat acestor produse. Nu imi este insa foarte clar ce va doriti (Carcasa pe teu sasiu). Eu pot printa carcase de LDH70 (cea din fotografii) sau LDH45 (model relativ similar, va pot trimite fotografii) dar nu inteleg ce fel de sasiu doriti sa folositi. Aveti unul pe care doriti sa-l adaptati?
    Toate bune, Sorin Anghel

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu va suparati ca intreb dar cat costa o carcasa vopsita in schema gri a CFR? Si ce şiasiu la ho/oo as putea folosi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara, inteleg ca va referiti la locomotivele LDH45 sau LDH70. In prezent aceste locomotive pot fi vazute in foarte multe scheme de culori. Initial insa, ele erau de obicei vopsite in bleu cu dunga alba (LDH70) sau rosu cu dunga alba (LDH45). Cele mai multe din aceste locomotive au ajuns la operatori industriali, asa ca mai apoi au fost vopsite in toate culorile. Am facut aceasta precizare pentru ca tot initial, doar LDH125 era inmatriculata la CFR si vopsita in gri, iar eu nu am disponibila aceasta carcasa de locomotiva. Cel mai bine este sa consultati websitul cfr.stfp.net unde veti gasi la clasa 85 toate locomotivele LDH70 inca in utilizare si la clasa 86 toate locomotivele LDH45 in utilizare. Eu sipun de un set de detaliere pentru carcase format din placute de inmatriculare, sigla Faur, gatar si ventilator capota, toate din alama fotodecupata. Placutele sunt pentru LDH45-389 si respectiv LDH70-453.

    RăspundețiȘtergere
  5. Legat de sasiu, puteti folosi unul recuperat de locomotivele Bachmann 44 Ton Switcher (care se potrivesc relativ bine - cu mici ajustari ce trebuie sa le faceti dvs.) sau daca mai steptati cca 2 luni, voi propune eu un sasiu din alama fotodecupata riguros reprodus dupa modelul original LDH45 sau LDH70. Dupa ce va alegeti o schema de culori pentru model va pot transmite si un pret pentru carcasa. Carcasa printata si vopsita doar cu grund de protectie costa 200 lei. Kitul de detaliere din alama fotodecupata costa 40 lei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnul meu felicitari pt ceea ce faceti.As dori sa fac mai multe comenzi achizitii de la Dumneavoastra.Daca sunteti de acord sa discutam in vederea unor achizitii va astept la nr meu de telefon 0745177374.Va doresc numai bine.

    RăspundețiȘtergere